Joost har gjort nyligen gjort några “publika” test med livestreaming. Här finns ett klipp på hur det såg ut.
Om de får live-tekniken att fungera är nästa steg att få med rättighetsinnehavare som vill sända evenemang i direktsändning i Joost-klienten – hela kategorin “Sport och spel” öppnar sig.
Livekanaler kan också vara ett bra alternativ för att locka över folk från “ång-TV” till datorn. Det verkar finnas generationer som gärna har ett mellansteg till den helt “ondemandifierade” innehållsvärld som finns på nätet. Ibland är det skönt att slippa välja, typ.
I nuläget känns det tyvärr som innehållet är på väg ner i ett träsk. Det här är topp 10 från “Popular Shows“:
1. Mary J. Blige – Just Fine
Just Fine is taken from soul diva Mary J. Blige’s 2008 album Growing Pains. The video is directed by Chris Applebaum who directed Rihanna’s smash video Umbrella.
2. Bar Refaeli 2008
SI Swimsuit 2008 brings you to Israel along with SI Swimsuit model Bar Refaeli.
3. Danielle’s white bikini – Mystique Girls
Danielle won’t leave before getting her white bikini wet
4. Anne V 2008
SI Swimsuit 2008 brings you to Russia with SI Swimsuit model Anne V.
5. Alex Gaudino – Destination Calabria
6. Watch Out, Rock Out: Shiny Toy Guns – Le Disko
7. Snoop Dogg – Sensual Seduction
The D-O-double-G is not just one of the most successful, but also one of the longest serving players in the game they call Hip-Hop. Sensual Seduction is a bit like T-Pain and the first single from the West Coast legend’s 2008 album, Ego Trippin’. The video is a tongue-in-cheek tribute to music videos from the ’70s and ’80s.
8. Daniella Sarahyba 2008
SI Swimsuit 2008 brings you to the Cayman Islands along with SI Swimsuit model Daniella Sarahyba.
9. Candy Girls Go-Carting at Dirt Diggers
Kayleigh Pearson leads the girls in their carting capers at Dirt Diggers!
10. Ida Corr Vs. Fedde Le Grand – Let me think about it
Check out the sexy girls in purple in the Ida Corr Vs Fedde Le Grande music video. The tracks monster hook is dominating dancefloors already, with Pete Tong simply calling it, ‘one of the records of the year.’
Två slutsatser utifrån den listan: det saknas fortfarande intressant utbud och de som tittar är män mellan 15-25 år?
Under “Swedish Partners” (annonsörer?) står Fritidsresor, Försvarsmakten, Kelda och Bredbandsbolaget med. Fylleresor, lumpen, enkel snabb matlagning och bredband (för att vara elak). Annonsering rakt in i målgruppen.
Jag fortsätter hoppas..!
Pingback: Joost livestreaming på riktigt (torsdag kvällar framöver) — blog2.0 - per åström